måndag, januari 08, 2007

Försvarar Bildt.. igen... vad håller jag på med?

Jag förstår inte riktigt problemet som vissa verkar ha med att Carl Bildt har haft ett styrelseuppdrag innan han blev utrikesminister. Det är självklart att det skall gå att ha ett styrelseuppdrag innan man blir minister. Det är självklart att man måste få lön för mödan. Varför skulle detta göra det omöjligt att vara utrikesminister?
...Peter Eriksson och Ulrika Messing verkar tävla i att vara mest motbjudande. En tävling som Ulrika Messing vinner lätt. Hennes krav, att Bildt skall säga att han inte lovat några motprestationer till Vostok Nafta, är ett tunnt maskerat påstående om allvarlig korruption. Om Ulrika inte har några belägg för sådana påståenden bör hon hålla tyst.
...Frågan jag ställer mig är varför jag kommit att försvara just Bildt. Förmodligen är det för att han genom sina tidigare politiska insatser och sin vassa personliga framtoning är så laddad att han lockar fram det sämsta hos sina motståndare. Ett rött skynke för oppositionen, som går för långt och vips får jag rycka ut.

Inga kommentarer: